2024-2025 Güz Dönemi Dersler Hakkında Genel Bilgiler

Sevgili Öğrenciler,

2024 – 2025 Eğitim dönemi 16 Eylül itibariyle başlayacaktır. Bu dönemde ihtiyacınız olan temel bilgilere aşağıdaki web adreslerinden ulaşabilirisiniz.

Öncelikle ders programı ve sınav duyuruları SBMYO web sitesi üzerinden ilan edilecektir. SBMYO web sitesi için tıklayınız.

Devamında sorumlu olduğum derslerle ilgili sağda yer alan etiket kutusu üzerinden direk erişim sağlayabilirsiniz.

  • Genel Muhasebe için MUH
  • İktisada Giriş için İKT
  • Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim için FİN
  • Tıbbi İstatistik için İST

Ayrıca her dersin detaylı bilgilendirmesi tek tek yapılacaktır.

Sevgiler

AP.

Dersler kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Yorum yapın

2024-2025 Güz Dönemi Akademik Takvimi

Sevgili Gençler,

Aşağıdaki tabloda bahar dönemi için olan akademik takvimi bulabilirsiniz.

Tablodan anlayacağınız üzere;

  • Ara sınavlar 02 – 10 Kasım 2024
  • Finaller 28 Aralık 2024 – 06 Ocak 2025
  • Bütünlemeler 13 – 19 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleşecektir.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Yorum yapın

2023-2024 Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Dersi Grup ve Sınav Listesi

Sevgili Öğrenciler,

03 Haziran 2024 Pazartesi günü gerçekleştireceğimiz TBT sınavında sınıf gruplara ayrılmıştır. Her grup için ayrı bir sınav sati oluşturulmuştur. Her öğrenci kendisi için ayrılan sınav saatinde laboratuvara alınacaktır. Grubunu kaçıran öğrenci bir sonraki grup ile sınava alınmayacaktır. Devamsızlıktan kalan öğrenciler yönetmeliği gereği sınava alınamaz.

Grup Listesini görmek için tıklayınız.

Öğr. Gör. Ali PİŞİRGEN

Duyuru kategorisine gönderildi | , , ile etiketlendi | 2023-2024 Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Dersi Grup ve Sınav Listesi için yorumlar kapalı

Staj Evrakları (2023 – 2024)

Sevgili Öğrenciler,

2023 – 2024 yaz dönemi staj yapacak öğrencilerimiz için doldurulması gereken staj evrakları aşağıda listelenmiştir.

DİREK EVRAK DOLDURMAYA BAŞLAMAYINIZ. ÖNCELİKLE STAJ KILAVUZUNU OKUYUNUZ. STAJ KILAVUZU SİZİ ADIM ADIM YÖNLENDİRECEKTİR.

Not: Staj Kılavuzu dosya boyutu büyük olması sebebiyle iki parça halinde yüklenmiştir. İki kısımı da dikkatle okuyunuz.

STAJ KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ. (Bölüm-1)

STAJ KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ. (Bölüm-2)

Staj takviminde yazan süreler sonrasında yapılan işlemler yürürlülüğe koyulmayacak, başvurunuz değerlendirilmeyecektir.

STAJ TAKVİMİ İÇİN TIKLAYINIZ.

STAJ EVRAKLARI

  1. Staj Başvuru Formu (Örnek Doldurulmuş)
  2. Staj Başvuru Formu (Boş)
  3. İş Yeri Staj Sözleşmesi (Örnek Doldurulmuş)
  4. İş Yeri Staj Sözleşmesi(Boş)
  5. Staj Dosyası (Örnek Doldurulmuş)
  6. Staj Dosyası (Boş) (Güncelleme Tarihi: 28/05/2024)

Sevgili Öğrenciler, sizin için her aklınıza gelen soruyu bizlere sormak en kolay yol olabilir ama biz danışman hocalarınız için aynı soruyu defalarca cevaplamak hiç de kolay olmuyor.

Bu sebeple bu süreci tek seferde sizleri bilgilendirmek için çeşitli dosyalar hazırlayarak yürütmeye çalışıyoruz. Dolayısıyla STAJ KILAVUZUNDA YAZAN BİLGİLERE YÖNELİK SORULAR SORMAYINIZ. ÇÜNKÜ ZATEN CEVAPLARI KILAVUZDA YAZIYOR.

Öğr. Gör. Ali PİŞİRGEN

Duyuru, Staj kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Staj Evrakları (2023 – 2024) için yorumlar kapalı

DÜZELTME + 13-17 Mayıs 2024 haftası yapılamayan derslerin telafisi

Sevgili Öğrenciler,

13 – 17 Mayıs 2024 tarihlerinde yurtdışı görevlendirmem sebebiyle sorumlu olduğum dersler yapılmayacaktır. Daha önce duyurduğum tarihlerde Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi sınavlarının olması ve bu sınavlar için SBMYO binasının da kullanılıyor olması sebebiyle aşağıdaki değişikliklerin yapılması lüzum görülmüştür. Bu durumda derslerin telafisi aşağıdaki şekilde gerçekleşecektir.

Öğr. Gör. Ali PİŞİRGEN

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | DÜZELTME + 13-17 Mayıs 2024 haftası yapılamayan derslerin telafisi için yorumlar kapalı

Mezuniyet Süreci

Sevgili Gençler,

Mezun olan öğrencilerimiz için süreci aşağıda adım adım açıklıyorum.

Mezun olabilmeniz temelde iki şarta bağlıdır.

  • Bütün derslerinizden “DZ”, “FX” ve “F” harf notu almadan başarılı olmanız gerekmektedir.
  • 30 işgünü stajınızı başarılı bir şekilde gerçekleştirmiş olmanız gerekmektedir.

NOT: Bütün derslerinizin sonucunun açıklanmış olması mezuniyet sürecinizin hemen başlayacağı anlamına gelmemektedir. Öncelike Final/Bütünleme/Üç Ders sınavları için not açıklama sürelerinin bitmiş olması gerekir. Bu süre akademik takvimde belirtilen ilgili sınavın son gününden itibaren yedi gündür.

İlgili süre tamamlandıktan sonraki süreçler ise aşağıdaki gibi gerçekleşmektedir.

  1. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından danışman hocanız bilgilendirilecek ve kendisinden mezuniyet onayınızı vermesi istenecek.
  2. Son bir kontrol yapılmasıyla birlikte mezuniyet onayı danışman hocanız tarafından gerçekleştirilecektir.

Danışman onayı ile birlikte artık içiniz rahat edebilir. Mezun oldunuz demektedir. Tebrikler.

Diplomanın basılması:

Gençler, mezuniyet onayı ile birlikte diplomanızın basılması süreci başlar. Bu süreç, öyle yazıcıdan çıktı alma gibi bir süreç değildir. Öncelikle SBMYO Müdürü tarafından elektronik olarak imzalanır. Sonrasında da Rektör tarafından elektornik olarak imzalanır. Takdir edersiniz ki bu imzalanma süreci her bir öğrenci için ayrı ayrı yürütülmektedir. Yani vakit alır. Bu sürede danışman hocanızın yapabileceği bir şey yoktur. Beklemek zorundasınız.

Diplomanızın basılıp basılmadığınızı OBS üzerinden Genel İşlemler menüsü altında “Mezuniyet Onay Bilgisi” başlığından görebilirsiniz.

Diplomanın teslim alınmasın süreci:

Diplomanızı iki şekilde teslim alabilirsiniz.

  • Elden teslim alma: Bunlardan en garanti olanı, gelip elden teslim almaktır. Diplomanızı sizden başka kimseye teslim etmezler. başka biri gelip sizin adınıza teslim alacaksa noterden vekaletname verilmesi gerekir.
  • Posta ile teslime alma: Diplomanızın üniversite tarafından postalanmasıdır.

Posta ile teslim alma öncesi süreç:

Diplomanızın postalanmasını istiyorsanız öncelikle buradan  e-devlet şifrenizle mezun bilgi sistemine giriş yapıp iletişim bilgilerinizi dolduruyorsunuz. Doldurduktan sonra diploma talep formunu yazdırıp, imzaladıktan sonra aşağıdaki adrese kimlik fotokopinizle birlikte göndermeniz gerekmektedir.

Belgelerin Gönderileceği İletişim Adresi:

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi,
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Merkez/Karaman,
Telefon: 0338 226 20 63

Postalanma süreci:

Belgeleriniz ulaştıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı mezuniyet işlemlerinize başlayacaktır. Mezuniyet işlemlerinizin tamamlanması için kütüphaneden üzerinizde ödünç kitap, ya da teslim edilmemiş cüppe olmaması gerekir.

Mezuniyet işlemleri tamamlanan öğrencinin diploması öğrencinin gönderdiği formda belirtilen adrese karşı ödemeli olarak kargolanır.

Not: Bu süreçte danışman hocanızın, SBMYO yetkililerinin yapabileceği bir şey yoktur. Süreç tamamen Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile öğrenci arasındaki gerçekleşmektedir.

Bütün bu süreci Öğrenci işlerinin ilgili duyurusundan da okuyabilirsiniz. Okumak için tıklayınız.

Sevgiler,

AP.

Oryantasyon kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Yorum yapın

2023-2024 Güz Dönemi Üç Ders Sınav Tarihleri

Sevgili Gençler,

Gerçekleşen başvurular doğrultusunda üç ders sınavları aşağıdaki tabloda belirtilen gün ve saatte gerçekleştirilecektir.

Başarılar dilerim.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | 2023-2024 Güz Dönemi Üç Ders Sınav Tarihleri için yorumlar kapalı

2023-2024 Bahar Dönemi Akademik Takvimi

Sevgili Gençler,

Aşağıdaki tabloda bahar dönemi için olan akademik takvimi bulabilirsiniz.

Tablodan anlayacağınız üzere;

  • Ara sınavlar 30 Mart – 7 Nisan 2024
  • Finaller 01-14 Haziran 2024
  • Bütünlemeler 24-30 Haziran 2024

tarihleri arasında gerçekleşecektir.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Yorum yapın

Devamsızlık

Sevgili Gençler,

Bu yazıda size devamsızlık hakkında genel bilgi vereceğim.

Genel olarak teorik derslerde devamsızlık hakkınız %30’dur. Uygulama derslerinde devamsızlık hakkınız ise %20’dir. (Madde 14)

Size örnekler üzerinden anlatmak istiyorum.

Örnek-1:

Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi Dersi

TeorikUygulamaToplam
Haftalık 3 Saat 3 Saat

Dönemlik (14 Hafta)
42 Saat42 Saat

  • 42 saat x %30 = 12,6 saat Devamsızlık Hakkı
  • Yani 13 Saat devamsızlık hakkınız var.
  • Teorik ders saatinden devamsızlığınız 14 olduğunda kalırsınız.

OBS’ye girdikten sonra “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünün içinde “Devamsızlık Durumu” başlığı altında bütün derslerinizin devam durumlarını takip edebilirsiniz. Ders seçip, en sağda bulunan ” i ” butonuna tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir açıklama bulacaksınız.


NOT: Uygulama dersi olmadığı için 0 saat gözüküyor. Dolasıyla sürekli gelmek zorundasınız diye düşünmeyin. Yukarıda da yazdığım gibi 14 saat devamsızlık hakkınız var. İster haftada 3 saat üzerinden hesaplayıp, 5. haftada devamsızlıktan kalacağınızı düşünün, isterseniz de sadece ilk dersi kaçırdım diyerek o hafta için 1 saat devamsızlık hesaplayıp, 14 ayrı saat olacak şekilde devamsızlık takibini yapın. Ama yapın.

Örnek-2:

Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Dersi

TeorikUygulama Toplam
Haftalık1 Saat2 Saat3 Saat
Dönemlik (14 Hafta)14 Saat 28 Saat42 Saat

TEORİK DEVAMSIZLIK HAKKI

  • Bir dönemde işlenecek TEORİK ders saati: 14 x 1 = 14 saat
  • 14 saat x %30 = 4,2 saat Devamsızlık Hakkı
  • Yani 4 Saat devamsızlık hakkınız var.
  • Teorik ders saatinden devamsızlığınız 5 olduğunda kalırsınız.

UYGULAMA DEVAMSIZLIK HAKKI

  • Bir dönemde işlenecekuygulama ders saati: 14 x 2 = 28 saat
  • 28 saat x %30 = 8,4 saat Devamsızlık Hakkı
  • Yani 8 Saat devamsızlık hakkınız var.
  • Uygulama ders saatinden devamsızlığınız 9 olduğunda kalırsınız

OBS’ye girdikten sonra “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünün içinde “Devamsızlık Durumu” başlığı altında bütün derslerinizin devam durumlarını takip edebilirsiniz. Ders seçip, en sağda bulunan ” i ” butonuna tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir açıklama bulacaksınız.

Temel Bilgi Teknolojileri Dersimizin her haftasında diğer derslerimizde de olduğu gibi her saat için ayrı ayrı yoklama alınacaktır. Dersin 09.00 – 10.00 arasında olan kısmı TEORİK, 10.00 – 12.00 arasında olan kısmı UYGULAMA olarak planlanmıştır. Yukarıdaki hesapmalalar doğrultusunda derse devam zorunluluğunuzun olduğunu unutmayınız.

SONUÇ

Yukarıda anlattığım bilgiler üniversitenin ilgili yönetmeliği doğrultusunda uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliği görmek için tıklayınız.

Öğrenci olarak devamsızlık takibini yapmak sizin sorumluluğunuzdadır.

OBS’ye girdikten sonra “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünün içinde “Devamsızlık Durumu” başlığı altında bütün derslerinizin devam durumlarını aşağıdaki gibi görebilirisiniz.

Sevgiler,

AP.

Oryantasyon kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Devamsızlık için yorumlar kapalı

2023-2024 Bahar Dönemi Ders Kaydı

Sevgili Öğrenciler,

Bu duyuruda bahar dönemi için ders kayıtlarının nasıl yenileceğini hakkında bilgi vereceğim.

Öncelikle belirtmek isterim ki ders kayıt sürecini DANIŞMAN hocanız ile yürüteceksiniz. Ders kaydınızı danışman hocanız onaylayacak. Bu sebeple gerekli durumlarda danışman hocanız ile iletişime geçiniz.

  • Öğrenci Numarası “23” ile başlayan öğrenciler ders kayıt süreci hakkında bilgi almak için tıklayınız.
  • Öğrenci Numarası “20-21-22” ile başlayan öğrenciler ders kayıt süreci hakkında bilgi almak için tıklayınız.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | 2023-2024 Bahar Dönemi Ders Kaydı için yorumlar kapalı