Başlayalım o zaman…

Hoşgeldiniz Gençler!

Bu blog, sizlerle en hızlı nasıl ulaşabilirim düşüncesiyle oluştu.
Çoğunlukla kendim için, biraz da siz gençler için var olacak bu blog. Öğrencilik sürecinizde ihtiyacınız olacak bilgileri buradan paylaşacağım. Bir şekilde sizlere ulaşmam gerekiyordu.

Yorumlarınızı, önerilerinizi ve hikayelerinizi bekliyorum.

Sevgiler,

AP

Genel kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Başlayalım o zaman… için yorumlar kapalı

Mezuniyet Süreci

Sevgili Gençler,

Mezun olan öğrencilerimiz için süreci aşağıda adım adım açıklıyorum.

Mezun olabilmeniz temelde iki şarta bağlıdır.

  • Bütün derslerinizden “DZ”, “FX” ve “F” harf notu almadan başarılı olmanız gerekmektedir.
  • 30 işgünü stajınızı başarılı bir şekilde gerçekleştirmiş olmanız gerekmektedir.

NOT: Bütün derslerinizin sonucunun açıklanmış olması mezuniyet sürecinizin hemen başlayacağı anlamına gelmemektedir. Öncelike Final/Bütünleme/Üç Ders sınavları için not açıklama sürelerinin bitmiş olması gerekir. Bu süre akademik takvimde belirtilen ilgili sınavın son gününden itibaren yedi gündür.

İlgili süre tamamlandıktan sonraki süreçler ise aşağıdaki gibi gerçekleşmektedir.

  1. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından danışman hocanız bilgilendirilecek ve kendisinden mezuniyet onayınızı vermesi istenecek.
  2. Son bir kontrol yapılmasıyla birlikte mezuniyet onayı danışman hocanız tarafından gerçekleştirilecektir.

Danışman onayı ile birlikte artık içiniz rahat edebilir. Mezun oldunuz demektedir. Tebrikler.

Diplomanın basılması:

Gençler, mezuniyet onayı ile birlikte diplomanızın basılması süreci başlar. Bu süreç, öyle yazıcıdan çıktı alma gibi bir süreç değildir. Öncelikle SBMYO Müdürü tarafından elektronik olarak imzalanır. Sonrasında da Rektör tarafından elektornik olarak imzalanır. Takdir edersiniz ki bu imzalanma süreci her bir öğrenci için ayrı ayrı yürütülmektedir. Yani vakit alır. Bu sürede danışman hocanızın yapabileceği bir şey yoktur. Beklemek zorundasınız.

Diplomanızın basılıp basılmadığınızı OBS üzerinden Genel İşlemler menüsü altında “Mezuniyet Onay Bilgisi” başlığından görebilirsiniz.

Diplomanın teslim alınmasın süreci:

Diplomanızı iki şekilde teslim alabilirsiniz.

  • Elden teslim alma: Bunlardan en garanti olanı, gelip elden teslim almaktır. Diplomanızı sizden başka kimseye teslim etmezler. başka biri gelip sizin adınıza teslim alacaksa noterden vekaletname verilmesi gerekir.
  • Posta ile teslime alma: Diplomanızın üniversite tarafından postalanmasıdır.

Posta ile teslim alma öncesi süreç:

Diplomanızın postalanmasını istiyorsanız öncelikle buradan  e-devlet şifrenizle mezun bilgi sistemine giriş yapıp iletişim bilgilerinizi dolduruyorsunuz. Doldurduktan sonra diploma talep formunu yazdırıp, imzaladıktan sonra aşağıdaki adrese kimlik fotokopinizle birlikte göndermeniz gerekmektedir.

Belgelerin Gönderileceği İletişim Adresi:

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi,
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Merkez/Karaman,
Telefon: 0338 226 20 63

Postalanma süreci:

Belgeleriniz ulaştıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı mezuniyet işlemlerinize başlayacaktır. Mezuniyet işlemlerinizin tamamlanması için kütüphaneden üzerinizde ödünç kitap, ya da teslim edilmemiş cüppe olmaması gerekir.

Mezuniyet işlemleri tamamlanan öğrencinin diploması öğrencinin gönderdiği formda belirtilen adrese karşı ödemeli olarak kargolanır.

Not: Bu süreçte danışman hocanızın, SBMYO yetkililerinin yapabileceği bir şey yoktur. Süreç tamamen Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile öğrenci arasındaki gerçekleşmektedir.

Bütün bu süreci Öğrenci işlerinin ilgili duyurusundan da okuyabilirsiniz. Okumak için tıklayınız.

Sevgiler,

AP.

Oryantasyon kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Yorum yapın

2023-2024 Güz Dönemi Üç Ders Sınav Tarihleri

Sevgili Gençler,

Gerçekleşen başvurular doğrultusunda üç ders sınavları aşağıdaki tabloda belirtilen gün ve saatte gerçekleştirilecektir.

Başarılar dilerim.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | 2023-2024 Güz Dönemi Üç Ders Sınav Tarihleri için yorumlar kapalı

2023-2024 Bahar Dönemi Akademik Takvimi

Sevgili Gençler,

Aşağıdaki tabloda bahar dönemi için olan akademik takvimi bulabilirsiniz.

Tablodan anlayacağınız üzere;

  • Ara sınavlar 30 Mart – 7 Nisan 2024
  • Finaller 01-14 Haziran 2024
  • Bütünlemeler 24-30 Haziran 2024

tarihleri arasında gerçekleşecektir.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Yorum yapın

Devamsızlık

Sevgili Gençler,

Bu yazıda size devamsızlık hakkında genel bilgi vereceğim.

Genel olarak teorik derslerde devamsızlık hakkınız %30’dur. Uygulama derslerinde devamsızlık hakkınız ise %20’dir. (Madde 14)

Size örnekler üzerinden anlatmak istiyorum.

Örnek-1:

Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi Dersi

TeorikUygulamaToplam
Haftalık 3 Saat 3 Saat

Dönemlik (14 Hafta)
42 Saat42 Saat

  • 42 saat x %30 = 12,6 saat Devamsızlık Hakkı
  • Yani 13 Saat devamsızlık hakkınız var.
  • Teorik ders saatinden devamsızlığınız 14 olduğunda kalırsınız.

OBS’ye girdikten sonra “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünün içinde “Devamsızlık Durumu” başlığı altında bütün derslerinizin devam durumlarını takip edebilirsiniz. Ders seçip, en sağda bulunan ” i ” butonuna tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir açıklama bulacaksınız.


NOT: Uygulama dersi olmadığı için 0 saat gözüküyor. Dolasıyla sürekli gelmek zorundasınız diye düşünmeyin. Yukarıda da yazdığım gibi 14 saat devamsızlık hakkınız var. İster haftada 3 saat üzerinden hesaplayıp, 5. haftada devamsızlıktan kalacağınızı düşünün, isterseniz de sadece ilk dersi kaçırdım diyerek o hafta için 1 saat devamsızlık hesaplayıp, 14 ayrı saat olacak şekilde devamsızlık takibini yapın. Ama yapın.

Örnek-2:

Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Dersi

TeorikUygulama Toplam
Haftalık1 Saat2 Saat3 Saat
Dönemlik (14 Hafta)14 Saat 28 Saat42 Saat

TEORİK DEVAMSIZLIK HAKKI

  • Bir dönemde işlenecek TEORİK ders saati: 14 x 1 = 14 saat
  • 14 saat x %30 = 4,2 saat Devamsızlık Hakkı
  • Yani 4 Saat devamsızlık hakkınız var.
  • Teorik ders saatinden devamsızlığınız 5 olduğunda kalırsınız.

UYGULAMA DEVAMSIZLIK HAKKI

  • Bir dönemde işlenecekuygulama ders saati: 14 x 2 = 28 saat
  • 28 saat x %30 = 8,4 saat Devamsızlık Hakkı
  • Yani 8 Saat devamsızlık hakkınız var.
  • Uygulama ders saatinden devamsızlığınız 9 olduğunda kalırsınız

OBS’ye girdikten sonra “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünün içinde “Devamsızlık Durumu” başlığı altında bütün derslerinizin devam durumlarını takip edebilirsiniz. Ders seçip, en sağda bulunan ” i ” butonuna tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir açıklama bulacaksınız.

Temel Bilgi Teknolojileri Dersimizin her haftasında diğer derslerimizde de olduğu gibi her saat için ayrı ayrı yoklama alınacaktır. Dersin 09.00 – 10.00 arasında olan kısmı TEORİK, 10.00 – 12.00 arasında olan kısmı UYGULAMA olarak planlanmıştır. Yukarıdaki hesapmalalar doğrultusunda derse devam zorunluluğunuzun olduğunu unutmayınız.

SONUÇ

Yukarıda anlattığım bilgiler üniversitenin ilgili yönetmeliği doğrultusunda uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliği görmek için tıklayınız.

Öğrenci olarak devamsızlık takibini yapmak sizin sorumluluğunuzdadır.

OBS’ye girdikten sonra “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünün içinde “Devamsızlık Durumu” başlığı altında bütün derslerinizin devam durumlarını aşağıdaki gibi görebilirisiniz.

Sevgiler,

AP.

Oryantasyon kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Devamsızlık için yorumlar kapalı

2023-2024 Bahar Dönemi Ders Kaydı

Sevgili Öğrenciler,

Bu duyuruda bahar dönemi için ders kayıtlarının nasıl yenileceğini hakkında bilgi vereceğim.

Öncelikle belirtmek isterim ki ders kayıt sürecini DANIŞMAN hocanız ile yürüteceksiniz. Ders kaydınızı danışman hocanız onaylayacak. Bu sebeple gerekli durumlarda danışman hocanız ile iletişime geçiniz.

  • Öğrenci Numarası “23” ile başlayan öğrenciler ders kayıt süreci hakkında bilgi almak için tıklayınız.
  • Öğrenci Numarası “20-21-22” ile başlayan öğrenciler ders kayıt süreci hakkında bilgi almak için tıklayınız.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | 2023-2024 Bahar Dönemi Ders Kaydı için yorumlar kapalı

2023-2024 Güz Dönemi Üç Ders Sınavına Başvurmaya Hakkı Kazanan Öğrenciler

Sevgili Gençler,

Aşağıdaki tablodaki öğrenciler üç ders sınavına başvurabileceklerdir.

Öğrenci NoDersin Adı
206314038Genel Muhasebe
Tıbbi İstatistik
206314041Tıbbi İstatistik
Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi
216314003Sağlık Kurumlarında Araştırma Yöntemleri
216314041Genel Muhasebe
Hastane Yönetimi ve Organizasyonu
Sağlık Bilgi Sistemleri ve Teknoloji Yönetimi
216314044Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim
Sağlık Kurumlarında Araştırma Yöntemleri

Sınav gün ve saati ilgili öğrencilerin SBMYO Öğrenci işlerine dilekçe ile başvurması ve başvuruların ilanından sonra duyurulacaktır.

Daha önce yapmış olduğum üç ders duyurusunu da okumalarını tavsiye ederim. Duyuruyu okumak için tıklayınız.

Sevgiler,

AP.

Duyuru kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | 2023-2024 Güz Dönemi Üç Ders Sınavına Başvurmaya Hakkı Kazanan Öğrenciler için yorumlar kapalı

Dikey Geçiş Sınavı

Sevgili Gençler,

Bu yazıda sizlere Dikey Geçiş Sınavı hakkında bilgi vermek istiyorum.

Dikey Geçiş Sınavı, önlisans eğitimini (2 yıllık) tamamlayan öğrencilerin lisans eğitimine (4 yıllık) geçiş yapması için ÖSYM tarafından düzenlenen bir sınavdır.

Muhtemel sorularınıza cevap olacak şekilde aşağıdaki sıkça sorulan soruları okumanızı tavsiye ederim.

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

Sınava kimler başvurabilir?

  • Sınava önlisans programını tamamlayan, diploma sahibi bütün öğrenciler katılabilir.
  • Ayrıca, bütün derslerini geçmiş (hiç bir dersten başarısız olmayan) ancak stajını yapmadığı için henüz mezun olmayan öğrenciler de başvurabilir.

Sınav başvurusu nasıl yapılır?

  • Sınav başvuru ÖSYM Aday işlemler menüsü üzerinden yapılmaktadır. İlgili adrese ulaşmak için tıklayınız.
  • Sınav başvuruları ise genellikle her yılın Mayıs ayında yapılmaktadır.

Sınav ne zaman gerçekleşmektedir?

Sınav genellikle her yılın Haziran-Temmuz ayı içinde gerçekleştirilmektedir.

Sınavda nasıl sorular sorulmaktadır?

  • Sınav Sözel Yetenek ve Sayısal Yetenek olmak üzere iki bölümden 100 sorudan oluşmaktadır.
  • Sözel yetenek bölümünde 50 soru bulunmaktadır ve sözcükte, cümlede ve paragrafta anlam konuları başta olmak üzere diğer Türkçe konuları yer almaktadır.
  • Sayısal yetenek bölümü 50 sorudan oluşmaktadır. Matematik ve geometri konularını içermektedir. Bu konular TYT sınavındaki konular ile aynıdır.

Sınav puanı nasıl hesaplanmaktadır?

Sınav puanı iki bileşenden oluşmaktadır. Bunlardan ilki sınavda cevapladığınız sorular üzerinden hesaplanmaktadır. İkinci bileşen ise önlisans diploma notunuz üzerinden hesaplanmaktadır. Eklebilecek en yüksek önlisans başarı puanı (ÖBS) 80, en düşük puan 40’dır. Örnek olarak hesaplamak gerekirse, 2,50 not ortalaması ile mezun olan bir öğrenci’ye 2,50 x 20 (sabit katsayı) = 50 puan eklenecektir.

Sınav sonucuna göre hangi bölümleri tercih edebilirim?

Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı mezunları aşağıdaki lisans bölümlerine geçiş yapabilir.

  • Acil Yardım ve Afet TYönetimi
  • Sağlık Yönetimi
  • İşletme
  • Sosyal Hizmet
  • Uluslaraarası İşletme Yönetimi

Lisans programına yerleşirsem 3. Sınıftan devam edebilir miyim? Yani 3. ve 4. sınıfı okuyup mezun olur muyum? Okulum uzar mı?

Tercih ettiğiniz lisans programına bağlı olarak ders sorumluluğunuz değişeceği için 3. sınıftan devam edersiniz şeklinde bir cevap vermek doğru olmaz. Lisans programına yerleştikten ve kayıt yaptırdıktan sonra, önlisans transkriptini teslim edecek ve önlisans eğitiminiz süresince almış olduğunu derslerin intibak (derslerin başarılı kabul edilmesi) işleminin yapılmasını isteyeceksiniz. İntibak işleminin gerçekleşmesinden sonra yani hangi derslerden başarılı sayıldığınızın kesinleşmesinden sonra, kalan derslerini de tamamlayarak lisans diplomanızı alabilirsiniz.

NOT: Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı olarak Sağlık Yönetimi bölümüne geçiş yapmanız durumdan intibak işlemi sonrasında (yerleştirileceğini üniversiteye bağlı olarak) çoğu hatta hemen hemen bütün derslerinizin kabul edileceğini ve kalan derslerinizi de büyük ihtimalle 2 yıllık bir sürede yani 3. ve 4. sınıf süresince tamamlayabileceğinizi söylebilirim.

—–

DGS konusunda bu belirtilenler dışında görüşmek istediğiniz takdirde danışman hocanız ile iletişime geçebilirisiniz.

Sevgiler,

AP.

Oryantasyon kategorisine gönderildi | ile etiketlendi | Dikey Geçiş Sınavı için yorumlar kapalı

Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Dersi – Microsoft Office Yazılımı Hakkında

Sevgili Öğrenciler,

2023 – 2024 eğitim yılı bahar döneminde Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı dersinde Microsoft Office uygulamalarından Word, Excel ve Powerpoint uygulamaları anlatılacaktır. Bu uygulamalar, Microsoft Office yazılımının bir parçasıdır ve MS Office ücretli bir yazılımdır.

Ancak öğrenci olmanız sebebiyle, öğrenim süreniz boyunca, bu yazılımı ücretsiz kullanmanız mümkündür. Kendi kişisel bilgisayarınıza indireceğiniz dosyayı, üniversitenin size verdiği eposta ve şifre ile lisanslayabilirsiniz. Böylece öğrenciliğiniz devam ettiği sürece kullanabilirsiniz. Ders dışı kalan zamanlarda kendi bilgisayarınız üzerinden pratik yapmanız adına ilgili yazılımı yüklemenizi tavsiye ederim.

Not: Yükleme sürecini aşağıda anlatmadan önce mutlaka BİLGİSAYARINIZIN İNTERNETE BAĞLI OLDUĞUNDAN EMİN OLUN.

YÜKLEME ADIMLARI

ADIM-1: İlk olarak, Microsoft hesabı oluşturmanız gerekmektedir. Microsoft hesabı oluşturmak için tıklayınız. Açılan KMÜ Portal üzerinden OBS kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak Microsoft hesabı oluşturma işlemini yapabilirsiniz.

NOT-1: Yeni öğrencilerde KMÜ Portal sistemine giriş yaptığınızda Microsoft hesabınızın oluşturulmuş olduğunu görülebilir. 

Bu durumda ayrıca bir hesap oluşturmanıza gerek yoktur.  Eğer ki hesabın şifresini hatırlamıyorsanız, şifre değiştirme ile yeniden şifre alınız.

NOT-2: EPOSTA VE ŞİFRE BİLGİSİNİ MUTLAKA NOT EDIN. SONRAKİ ADIMLARDA İHTİYAÇ OLACAKTIR.

ADIM-2: Sonrasında MS Office kurulum dosyasını indirmeniz gerekmektedir. MS Office kurulum dosyasını indirmek için tıklayınız.

Bir sonraki adıma geçmeden önce Bilgisayarınızın Program Ekle/kaldır menüsünden Microsoft Office yüklü olup olmadığından emin olun. Eğer mevcutta bir MS Office versiyonu yüklü ise kaldırmanızı tavsiye ederim.

ADIM-3: İndirilen “OfficeSetup” dosyanın üzerine farenin sağ tuşu ile tıklayarak “Yönetici olarak çalıştır” dediğiniz takdirde yükleme başlayacaktır.

ADIM-4: Yükleme işlemi otomatik olarak yapılacaktır. Yükleme işlemi bittikten sonra aşağıdaki ekran görüntüsü karşınıza gelecektir.

ADIM-5: Herhangi bir ofis uygulamasını açtığınız zaman karşınıza aşağıdaki ekran görüntüsü gelecektir. Burada kırmızı kutucuk içerisinde yer alan Oturum açın butonuna tıklayınız.


ADIM-6: Oturumu açın butonuna tıkladıktan sonra aşağıdaki ekran görüntüsü karşınıza gelecektir. Burada yukarıda yaptığımız gibi üniversite mail adresinizi yazmanız gerekmektedir.

ADIM-7: “ÖğrenciNo@stu.kmu.edu.tr” şekliden eposta adresinizi yazdıktan sonra karşınıza aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi parola giriş ekranı gelecektir. Buradaki şifre Microsoft hesabı oluştururken kullandığınız şifredir.

ADIM-8: Yukarıdaki işlemleri yaptıktan sonra ofis 365 programını yüklemiş olacaksınız ve karşınıza aşağıdaki ekran görüntüsü gelecektir.

YÜKLEME SIRASINDA SORUN YAŞARSANIZ;

Gençler, gönül ister ki hepinize tek tek yardım edeyim ve kurulumu beraber yapalım. Ancak, sizin de tahmin edeceğiniz üzere bu benim inanılmaz zamanımı alacaktır ve üzerimdeki iş yükünden dolayı ayırabileceğim bu kadar vaktim yok. Zaten bu sebeple bu süreci tek tek size anlattım. Bu bilgilendirmeden daha fazla size yardım edemeyeceğim.

Eğer bir sorun yaşarsanız lütfen öncelikle sınıftan ve yurttan arkadaşlarınızın ya da bilgisayar alanında bilgi sahibi bir tanıdığınızın yardımıyla sorunun üstesinden gelmeye çalışınız. Gene yükleyemediğiniz takdirde KMÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurunuz.

Sevgiler,

AP.

Dersler kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Dersi – Microsoft Office Yazılımı Hakkında için yorumlar kapalı

Üç Ders Sınav Hakkında

Sevgili Öğrenciler,

Bu duyuruda üç ders sınavı hakkında size bilgi vermek istiyorum.

Üç ders sınavına kimler başvurabilir?

  • Programda 2 yıl (dört yarıyıl) boyunca almak zorunda olduğunuz bütün derslere kayıt yaptırmış, bu derslerdan sadece üç dersten F ya FX ile başarısız olmuş olan öğrenciler üç ders sınavına başvurabilir.
  • Öğrenci, DZ (Devamsız) olarak dersten kaldıysa üç ders sınavına başvuramaz.

Üç ders sınavına nasıl başvurabilirim?

Öğrenciler üç ders sınavına Meslek Yüksekokulu öğrenci işleri ile iletişime geçerek başvuracaklardır. Danışmanınıza başvuramazsınız. İlgili duyuru SBMYO internet sayfasında yayınlanmıştır. Duyuru görmek için tıklayınız. 

Üç ders sınavı ne zaman olacak?

Üç ders sınavları her dönem bütünleme sınavlarından sonra yüzyüze SBMYO’da gerçekleşecektir. Sınav ile ilgili genel bir duyuru paylaşılır ve devamında sınavların saati ve yeri başvuraların bitmesinden sonra açıklanacaktır. Sınav yeri ve saati OBS üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin OBS mesaj bölümünü kontrol etmeleri tavsiye edilir.

Sevgiler,

AP.

Oryantasyon kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Üç Ders Sınav Hakkında için yorumlar kapalı

2023-2024 Staj Başvuruları

Sevgili Öğrenciler,

Programımızda 30 işgünü staj zorunluluğu vardır. Bu stajınızı ders ve sınavlarınızla çakışmayacak şekilde yaz döneminde yapabilirsiniz.

Stajınızı ister kendi bulacağınız bir özel hastanede, ya da Kariyer Kapısı üzerinden başvuracağınız bir sağlık kurumunda yapabilirsiniz.

Cumhurbaşkanlığı Kariyet Kapısı üzerinden staj başvuruları başlamıştır. Başvuru son tarihi : 10 Mart 2024

Başvuru ile ilgili olarak yararlanabileceğiniz Youtube videosunu için tıklayınız.

Öncelikle staj yapacağınız kurumu kesinleştirmeniz gerekmektedir. Sonrasında Staj evrakları ile ilgili süreç başlayacaktır. Staj evrakları ile ilgili olarak dönem içinde tekrar bilgilendirme yapılacaktır.

Sevgiler,

AP.

Duyuru, Staj kategorisine gönderildi | , ile etiketlendi | Yorum yapın