Kitaplar |
Çevik, M., Şentürk, C. & Abdioğlu C. (2019). STEM’den STEM+’ya [Teori ve Uygulama]. Ankara: Eğiten Kitap.
https://www.egitenkitap.com/urun/stemden-stem-ya-114-saat-sureli-25-etkinlik |
Kitap Editörlüğü |
Şentürk C. (ed.) (2023). Kuramdan uygulamaya öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
https://www.nobelyayin.com/kuramdan-uygulamaya-ogrenme-ogretme-sureci-20427.html
Sarı, H., & Şentürk, C. (ed.) (2023). Genel ve özel eğitimde Farklılaştırılmış öğretim. Ankara: Vize Akademik Yayıncılık.
https://www.vizeakademik.com.tr/urun/365-genel-ve-ozel-egitimde-farklilastirilmis-ogretim |
Uluslararası Kitaplarda Yayınlanan Kitap Bölümü |
Şentürk, C. (2023). Yunus Emre ve eğitim anlayışı. B. Akpınar, B. Oral ve b. Özer (ed.), Maarif düşüncemizin kuramsal temelleri-1 içinde (ss. 387-413). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
https://pegem.net/urun/Maarif-Dusuncemizin-Kuramsal-Temelleri-1/264135
Şentürk, C. (2023). Reflections of the virtual world on education and practice examples. I. Mohamed, M. Aydoğmuş ve Y. Tükel (ed.). New trends and promising directions in modern education “AI in Education” içinde (ss. 235 -258). Konya: Palet Yayınları.
https://paletyayinlari.com.tr/new-trends-and-promising-directions-in-modern-education
Şentürk, C. (2023). Öğrenme ve öğretme sürecinde planlama. C. Şentürk (ed.), Öğrenme öğretme süreci içinde (ss. 195-245). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
https://www.nobelyayin.com/kuramdan-uygulamaya-ogrenme-ogretme-sureci-20427.html
Şentürk, C. (2023). Farklılaştırılmış öğretimin temelleri. H. Sarı ve C. Şentürk (ed.), Genel ve özel eğitimde farklılaştırılmış öğretim içinde (ss. 13-30). Ankara: Vize Akademik Yayıncılık.
https://www.vizeakademik.com.tr/urun/365-genel-ve-ozel-egitimde-farklilastirilmis-ogretim
Şentürk, C., & Zeybek, G. (2023). Vermunt öğrenme stili modeli. G. Ekici (ed.), Öğrenme stili modelleri ve uygulama örnekleri kılavuz kitabı içinde (ss. 755-789). Ankara: Vizetek Yayıncılık.
https://www.vizetek.com.tr/kitap/ogrenme-stili-modelleri-ve-uygulama-ornekleri-kilavuz-kitabi-2
Şentürk, C. (2022). Farklılaştırılmış öğretimle STEAM. M. Çevik, F. Yaman, B. B. Uçak ve Y. Toprak (ed.), Geleceğin sınıflarında STEAM (STEM+Arts) uygulamaları içinde (ss. 121-132). Ankara: Vizetek Yayıncılık.
https://vizetek.com.tr/kitap/gelecegin-siniflarinda-steam-stem-arts-uygulamalari
Şentürk, C. (2021). 21. yüzyıl becerilerine genel bir bakış. K. Karataş (Ed.), Eğitim ve 21. yüzyıl becerileri içinde (1-34). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
https://www.nobelyayin.com/egitim-ve-21-yuzyil-becerileri-17620.html
Şentürk, C. (2020). Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımıyla STEM eğitimi. M. Çevik (Ed.), Ders planları kurgusunda öğretme öğrenme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi içinde (ss. 63-92). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
https://www.nobelyayin.com/ders-planlari-kurgusunda-ogretme-ogrenme-yaklasimlariyla-uygulamali-stem-egitimi-16431.html
Şentürk, C., & Baş, G. (2020). An overview of learning and teaching from the past to the present: New learning and teaching paradigms in the 21st century. In Ş. Orakcı (Ed.), Paradigm shifts in 21st century teaching and learning (pp. 1-18). Hershey, PA: IGI Global Publishing.
https://www.igi-global.com/book/paradigm-shifts-21st-century-teaching/240257
Şentürk, C., & Zeybek, G. (2019). Overview of learning from past to present and self-directed learning. In F. G. Giuseffi (Ed.), Self-directed learning strategies in adult educational contexts (pp. 138-182). Hershey, PA: IGI Global Publishing.
https://www.igi-global.com/book/self-directed-learning-strategies-adult/212643
Şentürk, C., & Ata, R. (2019). Ramifications of e-learning within education. In L. Makewa, B. Ngussa, & J. Kuboja (Eds.), Technology-supported teaching and research methods for educators (pp. 228-246). Hershey, PA: IGI Global Publishing.
https://www.igi-global.com/book/technology-supported-teaching-research-methods/193680 |
Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler |
Yağcı, A., & Şentürk, C. (2023). Fen bilimleri (fizik-kimya-biyoloji) eğitiminde metaverse. EDUCATIONE, 2(2), 262-288. https://doi.org/10.58650/educatione.1299434
Şentürk, C., & Baş, G. (2023). Classroom assessment beliefs of teachers: Scale validity and reliability study. Educational Research for Policy and Practice,22, 301–323. https://doi.org/10.1007/s10671-023-09339-2
Aydoğmuş, M., & Şentürk, C. (2022). An investigation into the predictive power of reflective thinking on learning strategies. Reflective Practice, 24(2), 210–223. https://doi.org/10.1080/14623943.2022.2158796
Şentürk, C. (2021). Effects of the blended learning model on preservice teachers’ academic achievements and twenty-first century skills. Education and Information Technologies 26, 35-48. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10340-y
Şentürk, C., Baş, G. (2021). Investigating the relationship between teachers’ teaching beliefs and their affinity for lifelong learning: The mediating role of change tendencies. International Review of Education. https://doi.org/10.1007/s11159-021-09917-7
Karataş, K., Şentürk, C., & Teke, A. (2021). The mediating role of self-directed learning readiness in the relationship between teaching-learning conceptions and lifelong learning tendencies. Australian Journal of Teacher Education, 46(6), 54-77. https://doi.org/10.14221/ajte.2021v46n6.4
Zeybek, G., & Şentürk, C. (2020). Analysis of preservice teachers’ learning styles according to Vermunt learning style model. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(2), 669-682. https://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/766
Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teaching-learning conceptions and curriculum fidelity: A relational research. International Journal of Curriculum and Instruction 11(2), 163-180.
https://ijci.globets.org/index.php/IJCI/article/view/273
Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teachers’ educational beliefs and curriculum orientations: A relational research. Teachers and Curriculum, 19(1), 45-53.
https://tandc.ac.nz/index.php/tandc/article/view/336
Şentürk, C., & Zeybek, G. (2019). Teaching-learning conceptions and pedagogical competence perceptions of teachers: A correlational research. Research in Pedagogy, 9(1), 1-15. https://eric.ed.gov/?id=EJ1221647
Aydoğmuş, M., & Şentürk, C. (2019). The effects of learning stations technique on academic achievement: A meta-analytic study. Research in Pedagogy, 9(1), 1-15. https://eric.ed.gov/?id=EJ1221628
Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Öğretmenlik uygulamalarının öğretmen adaylarının özyeterlik inancı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu üzerindeki etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 9(1), 01-32.
https://www.ijocis.com/index.php/ijocis/article/view/ijocis.2019.001
Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teachers’ voice: Teacher participation in curriculum development process. i.e.: inquiry in education, 11(1), 1-31. https://digitalcommons.nl.edu/ie/vol11/iss1/5
Çevik M., & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 11-28. https://eric.ed.gov/?id=EJ1211726
Baş, G., & Şentürk, C. (2018). An evaluation of technological pedagogical content knowledge TPACK of in service teachers: A study in Turkish public schools. International Journal of Educational Technology, 5(2), 46-56. https://eric.ed.gov/?id=EJ1201784
Şentürk, C., & Sarı, H. (2018). Investigation of impacts of differentiated instruction applied in a primary school in attitudes of students towards the course. Cypriot Journal of Educational Sciences, 13(2), 487-505. https://eric.ed.gov/?id=EJ1183249
Şentürk, C., & Sarı, H. (2018). Investigation of the contribution of differentiated instruction into science literacy. Qualitative Research in Education, 7(2), 197-237. https://hipatiapress.com/hpjournals/index.php/qre/article/view/3383
Şentürk, C. (2017). Science literacy in early childhood. Journal of Research & Method in Education, 7(1/III), 51-67.
https://eric.ed.gov/?id=ED620265
Baş, G., Şentürk, C. & Ciğerci, F. M. (2017). Homework And Academic Achievement: A Meta-Analytic Review of Research. Issues in Educational Research, 27(1), 31-50. https://www.iier.org.au/iier27/bas.pdf |
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler |
Erbil, D. G., Yılmaz, E., Şentürk, C., Çevik, M., & Abdioğlu, C. (2022). Bir bilim kampının öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine ve bilim kavramına bakış açılarına etkisinin incelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 10(2), 321-352. https://doi.org/10.56423/fbod.1142666
Şentürk, C. (2020). Oyun temelli fen öğrenme yaşantılarının akademik başarıya, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 159-194. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/56322/616595
Şentürk, C. ve Ciğerci, F. M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin e-öğrenme stillerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 69-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/37007/336918
Şentürk C., & Sağnak, M. (2012). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışları ile okul iklimi arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (1), 29-47. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26138/275287
Baş, G., & Şentürk, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık ve örgütsel güven algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17 (1), 29-62. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10329/126617 |
Ulusal Dergilerde Yayınlanan Diğer Makaleler |
Şentürk. C. (2011). Eğitimde başarıya giden yolda öğrenme stilleri faktörü. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 164-165, 10-15. https://www.researchgate.net/publication/354551942
Şentürk. C. (2011). Eğitim yönetiminde etik liderlik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 142, 30-34.
https://www.researchgate.net/publication/378144652
Şentürk. C. (2011). Toplam kalite yönetimi ışığında okullarda verimlilik kültürünün oluşturulması. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 141, 22-29. https://www.researchgate.net/publication/354552044
Şentürk. C. (2011). Eğitimde yeni bir paradigma: Evrensel okuryazarlık. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 135, 10-14.
https://www.researchgate.net/publication/354551830
Şentürk. C. (2009). Eğitimde yeniden yapılanma ve yapılandırmacılık. Eğitişim Online Dergi Sayı 23. https://www.researchgate.net/publication/354523118
Şentürk. C. (2009). Öğretmenlik mesleğinde etik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi Sayı 111, 25-29. https://www.researchgate.net/publication/367265410
Şentürk. C. (2009). Ödevlerin Öğrencilerin Çok Yönlü Gelişimine Etkisi, İlköğretmen Dergisi Sayı 25.
https://www.researchgate.net/publication/354522798 |
Ulusal ve Uluslararası Sempozyum / Konferans / Kongre Bildirileri |
Şentürk, C. (2023, June). Transformation in education in the 21st century. International 21st Century Educational Research Congress, 8-10 June 2023, Burdur. https://www.researchgate.net/publication/372851976
Yağcı, A., & Şentürk, C. (2023, May). Adı: Investigation of teachers’ competencies in using Web 2.0 tools. Latin America 6th International Conference on Scientific Researches, 1-5 May 2023, Havana, Cuba.
https://www.researchgate.net/publication/371167187
Şentürk, C., Karanarlık, H., Yıldız A., & Yağcı, A. (2023, May). Examining teachers’ views on the implementation of the teacher career ladder. Latin America 6th International Conference on Scientific Researches, 1-5 May 2023, Havana, Cuba.
https://www.researchgate.net/publication/371090048
Şentürk, C., Küçükyavuz, G., Özyurt, Y., & Yavuz, R. (2023, April). Investigation of teachers’ opinions on skill-based questions. 8. International Paris Congress on Social Sciences & Humanities, 1-3 April 2023, Paris, France.
https://www.researchgate.net/publication/370142764
Şentürk, C. (2022, June). Causes of school dropout and proposed solutions according to teachers’ opinions. International Conference on Modern Education Studies, 25-26 June 2022, Konya. https://www.researchgate.net/publication/361770473
Erbil, D. G., Yılmaz, E., Şentürk, C., Çevik, M., & Abdioğlu, C. (2022, January ). Evaluation of the project “Come let us meet and make science and mathematics fun – 2” for 8th grade students. IV. International New York Academic Research Congress, 15-16 January 2022. https://www.researchgate.net/publication/358405350
Şentürk, C., & Baş, G. (2021). Teachers’ perceptions of educational beliefs and curriculum changes: A relational study. 8th International Congress on Curriculum and Instruction Curriculum Studies in Life Long Learning (ICCI-EPOK), 25-27 March 2021, Burdur.
https://www.researchgate.net/publication/378197431
Şentürk, C., & Baş, G. (2019). Classroom assessment beliefs of teachers: A scale validity and reliability study. 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), 9-12 October 2019, Ankara.
https://www.researchgate.net/publication/337707487
Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teachers’ perceptions about teaching approaches and classroom management: A relational research. 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), 9-12 October 2019, Ankara.
https://www.researchgate.net/publication/337707295
Şentürk, C. & Zeybek, G. (2018). Öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışları ve pedagojik yeterlik algıları: İlişkisel bir araştırma. ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran-1 Temmuz 2018, İstanbul.
https://www.researchgate.net/publication/326088491
Zeybek, G., & Şentürk, C. (2018). Vermunt öğrenme stili modeline göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran-1 Temmuz 2018, İstanbul.
https://www.researchgate.net/publication/326088650
Baş, G., & Şentürk, C. (2018). Öğretmenlerin sesi: Program geliştirme sürecine öğretmen katılımı. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27-30 Nisan 2018, Nevşehir. https://www.researchgate.net/publication/333248090
Baş, G., & Şentürk, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı kavramına yönelik algıları: Bir metafor analizi çalışması. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27-30 Nisan 2018, Nevşehir. https://www.researchgate.net/publication/333248237
Şentürk, C., & Baş, G. (2018). Öğretmenlerde öğretme-öğrenme anlayışları ve etkili yaşam boyu öğrenme: Değişim eğilimlerinin aracı rolü. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18-22 Nisan 2018, Antalya.
https://www.researchgate.net/publication/324703968
Şentürk, C., & Baş, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilkokul matematik öğretim programına ilişkin görüşleri. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18-22 Nisan 2018, Antalya. https://www.researchgate.net/publication/324704085
Baş, G., & Şentürk, C. (2018). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) algıları: Devlet okullarında bir tarama araştırması. International Congress on Science and Education, 23-25 Mart 2018, Afyonkarahisar.
https://www.researchgate.net/publication/324439327
Şentürk, C., & Baş, G. (2018). Öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışları ve güç paylaşımı düzeyleri: İlişkisel bir araştırma. International Congress on Science and Education, 23-25 Mart 2018, Afyonkarahisar.
https://www.researchgate.net/publication/324439076
Şentürk, C. ve Ciğerci, F. M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin e-öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. II. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi, 9-11 Şubat 2018, Şanlıurfa. https://www.researchgate.net/publication/323254507
Ciğerci, F. M. ve Şentürk, C. (2018). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programına ilişkin görüşleri. II. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi, 9-11 Şubat 2018, Şanlıurfa. https://www.researchgate.net/publication/323254715
Baş, G. ve Şentürk, C. (2017). Öğretme-öğrenme anlayışları ve öğretim programına bağlılık: İlişkisel bir araştırma. I. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER), 3-5 Kasım 2017, Antalya.
Şentürk, C. ve Baş, G. (2017). Investigation of middle school students’ attitudes towards STEM. International Conference on Science and Education (IConSE), 26-29 October 2017, Antalya.
Şentürk, C., ve Ciğerci, F. M. (2017). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programlarına ilişkin görüşleri. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20-23 Nisan 2017, Antalya.
Baş, G., ve Şentürk, C. (2017). Öğretme-öğrenme anlayışları ve özyeterlik: Öğretmen adayları üzerine bir araştırma. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20-23 Nisan 2017, Antalya.
Ciğerci, F. M., Şentürk, C., & Aydoğmuş, M. (2017). The opinions of teacher candidates about teacher candidate training process (Bilecik/Turkey). International Conference on Modern Education Studies, 25-27 January 2017, Jeddah, Saudi Arabia.
Baş, G., ve Şentürk, C. (2016). Eğitim felsefesi inançları ve eğitim programı tasarım yaklaşımları: İlişkisel bir araştırma. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27-30 Ekim 2016, Antalya.
Baş, G., Şentürk, C., & Ciğerci, F. M. (2016). Fen bilgisi dersine yönelik tutum ile akademik başarı arasındaki ilişki. Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12-14 Ekim 2016, Bilecik.
Baş, G., Ciğerci, F. M., ve Şentürk, C. (2016). Ev ödevinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13-15 Ekim, Rize.
Şentürk, C. (2015). Takvim yaşı olarak okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf eğitimine erken başlayan çocuklarda karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri. 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16-19 Nisan 2015, Niğde Üniversitesi, Niğde.
Sağnak, M., & Şentürk, C. (2013). İşbirlikli liderlik ve yeniliği destekleyen iklim: öğretmenler arası işbirlikli ilişkinin aracılık etkisi. 8. Eğitim Yönetimi Kongresi, Marmara Üniversitesi 7-9 Kasım 2013 İstanbul. |
Editörlük/Hakemlik Görevleri |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi [Hakem]
Current Psychology [Hakem]
Electronic Journal of Education Sciences [Hakem]
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi [Hakem]
Harran Maarif Dergisi [Hakem]
International Journal of Modern Education Studies [Hakem]
Irish Educational Studies [Hakem]
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hakem]
Journal of Education and Learning [Hakem]
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi [Hakem]
Milli Eğitim Dergisi [Hakem]
Research in Pedagogy [Hakem]
Research on Education and Psychology [Hakem]
Turkish Studies [Hakem]
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi [Hakem]
Teaching and Teacher Education [Hakem]
Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi [Hakem]
Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğrenme Teknolojileri Dergisi [Hakem]
Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi [Alan Editörü] |
Google Atıf Sayıları
07.02.2024 tarihi itibarıyla
Toplam atıf: 1522
h endeksi: 18
i10 endeksi: 32 |
|
|
|
|