Yayınlar [Publications]

Kitaplar
Çevik, M., Şentürk, C. & Abdioğlu C. (2019). STEM’den STEM+’ya [Teori ve Uygulama]. Ankara: Eğiten Kitap. https://www.egitenkitap.com/urun/stemden-stem-ya-114-saat-sureli-25-etkinlik
Kitap Editörlüğü
Şentürk C. (ed.) (2023). Kuramdan uygulamaya öğrenme öğretme süreci. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. https://www.nobelyayin.com/kuramdan-uygulamaya-ogrenme-ogretme-sureci-20427.html Sarı, H., & Şentürk, C. (ed.) (2023). Genel ve özel eğitimde Farklılaştırılmış öğretim. Ankara: Vize Akademik Yayıncılık. https://www.vizeakademik.com.tr/urun/365-genel-ve-ozel-egitimde-farklilastirilmis-ogretim
Uluslararası Kitaplarda Yayınlanan Kitap Bölümü
Şentürk, C. (2023). Yunus Emre ve eğitim anlayışı. B. Akpınar, B. Oral ve b. Özer (ed.), Maarif düşüncemizin kuramsal temelleri-1 içinde (ss. 387-413). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. https://pegem.net/urun/Maarif-Dusuncemizin-Kuramsal-Temelleri-1/264135 Şentürk, C. (2023). Reflections of the virtual world on education and practice examples. I. Mohamed, M. Aydoğmuş ve Y. Tükel (ed.). New trends and promising directions in modern education “AI in Education” içinde (ss. 235 -258). Konya: Palet Yayınları. https://paletyayinlari.com.tr/new-trends-and-promising-directions-in-modern-education Şentürk, C. (2023). Öğrenme ve öğretme sürecinde planlama. C. Şentürk (ed.), Öğrenme öğretme süreci içinde (ss. 195-245). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. https://www.nobelyayin.com/kuramdan-uygulamaya-ogrenme-ogretme-sureci-20427.html Şentürk, C. (2023). Farklılaştırılmış öğretimin temelleri. H. Sarı ve C. Şentürk (ed.), Genel ve özel eğitimde farklılaştırılmış öğretim içinde (ss. 13-30). Ankara: Vize Akademik Yayıncılık. https://www.vizeakademik.com.tr/urun/365-genel-ve-ozel-egitimde-farklilastirilmis-ogretim Şentürk, C., & Zeybek, G. (2023). Vermunt öğrenme stili modeli. G. Ekici (ed.), Öğrenme stili modelleri ve uygulama örnekleri kılavuz kitabı içinde (ss. 755-789). Ankara: Vizetek Yayıncılık. https://www.vizetek.com.tr/kitap/ogrenme-stili-modelleri-ve-uygulama-ornekleri-kilavuz-kitabi-2 Şentürk, C. (2022). Farklılaştırılmış öğretimle STEAM. M. Çevik, F. Yaman, B. B. Uçak ve Y. Toprak (ed.), Geleceğin sınıflarında STEAM (STEM+Arts) uygulamaları içinde (ss. 121-132). Ankara: Vizetek Yayıncılık. https://vizetek.com.tr/kitap/gelecegin-siniflarinda-steam-stem-arts-uygulamalari Şentürk, C. (2021). 21. yüzyıl becerilerine genel bir bakış. K. Karataş (Ed.), Eğitim ve 21. yüzyıl becerileri içinde (1-34). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. https://www.nobelyayin.com/egitim-ve-21-yuzyil-becerileri-17620.html Şentürk, C. (2020). Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımıyla STEM eğitimi. M. Çevik (Ed.), Ders planları kurgusunda öğretme öğrenme yaklaşımlarıyla uygulamalı STEM eğitimi içinde (ss. 63-92). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. https://www.nobelyayin.com/ders-planlari-kurgusunda-ogretme-ogrenme-yaklasimlariyla-uygulamali-stem-egitimi-16431.html Şentürk, C., & Baş, G. (2020). An overview of learning and teaching from the past to the present: New learning and teaching paradigms in the 21st century. In Ş. Orakcı (Ed.), Paradigm shifts in 21st century teaching and learning (pp. 1-18). Hershey, PA: IGI Global Publishing. https://www.igi-global.com/book/paradigm-shifts-21st-century-teaching/240257 Şentürk, C., & Zeybek, G. (2019). Overview of learning from past to present and self-directed learning. In F. G. Giuseffi (Ed.), Self-directed learning strategies in adult educational contexts (pp. 138-182). Hershey, PA: IGI Global Publishing. https://www.igi-global.com/book/self-directed-learning-strategies-adult/212643 Şentürk, C., & Ata, R. (2019). Ramifications of e-learning within education. In L. Makewa, B. Ngussa, & J. Kuboja (Eds.), Technology-supported teaching and research methods for educators (pp. 228-246). Hershey, PA: IGI Global Publishing. https://www.igi-global.com/book/technology-supported-teaching-research-methods/193680
Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Yağcı, A., & Şentürk, C. (2023). Fen bilimleri (fizik-kimya-biyoloji) eğitiminde metaverse. EDUCATIONE, 2(2), 262-288. https://doi.org/10.58650/educatione.1299434 Şentürk, C., & Baş, G. (2023). Classroom assessment beliefs of teachers: Scale validity and reliability study. Educational Research for Policy and Practice,22, 301–323. https://doi.org/10.1007/s10671-023-09339-2 Aydoğmuş, M., & Şentürk, C. (2022). An investigation into the predictive power of reflective thinking on learning strategies. Reflective Practice, 24(2), 210–223. https://doi.org/10.1080/14623943.2022.2158796 Şentürk, C. (2021). Effects of the blended learning model on preservice teachers’ academic achievements and twenty-first century skills. Education and Information Technologies 26, 35-48. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10340-y Şentürk, C., Baş, G. (2021). Investigating the relationship between teachers’ teaching beliefs and their affinity for lifelong learning: The mediating role of change tendencies. International Review of Education. https://doi.org/10.1007/s11159-021-09917-7 Karataş, K., Şentürk, C., & Teke, A. (2021). The mediating role of self-directed learning readiness in the relationship between teaching-learning conceptions and lifelong learning tendencies. Australian Journal of Teacher Education, 46(6), 54-77. https://doi.org/10.14221/ajte.2021v46n6.4 Zeybek, G., & Şentürk, C. (2020). Analysis of preservice teachers’ learning styles according to Vermunt learning style model. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(2), 669-682. https://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/766 Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teaching-learning conceptions and curriculum fidelity: A relational research. International Journal of Curriculum and Instruction 11(2), 163-180. https://ijci.globets.org/index.php/IJCI/article/view/273 Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teachers’ educational beliefs and curriculum orientations: A relational research. Teachers and Curriculum, 19(1), 45-53. https://tandc.ac.nz/index.php/tandc/article/view/336 Şentürk, C., & Zeybek, G. (2019). Teaching-learning conceptions and pedagogical competence perceptions of teachers: A correlational research. Research in Pedagogy, 9(1), 1-15. https://eric.ed.gov/?id=EJ1221647 Aydoğmuş, M., & Şentürk, C. (2019). The effects of learning stations technique on academic achievement: A meta-analytic study. Research in Pedagogy, 9(1), 1-15. https://eric.ed.gov/?id=EJ1221628 Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Öğretmenlik uygulamalarının öğretmen adaylarının özyeterlik inancı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumu üzerindeki etkisi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 9(1), 01-32. https://www.ijocis.com/index.php/ijocis/article/view/ijocis.2019.001 Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teachers’ voice: Teacher participation in curriculum development process. i.e.: inquiry in education, 11(1), 1-31. https://digitalcommons.nl.edu/ie/vol11/iss1/5 Çevik M., & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 11-28. https://eric.ed.gov/?id=EJ1211726 Baş, G., & Şentürk, C. (2018). An evaluation of technological pedagogical content knowledge TPACK of in service teachers: A study in Turkish public schools. International Journal of Educational Technology, 5(2), 46-56. https://eric.ed.gov/?id=EJ1201784 Şentürk, C., & Sarı, H. (2018). Investigation of impacts of differentiated instruction applied in a primary school in attitudes of students towards the course. Cypriot Journal of Educational Sciences, 13(2), 487-505. https://eric.ed.gov/?id=EJ1183249 Şentürk, C., & Sarı, H. (2018). Investigation of the contribution of differentiated instruction into science literacy. Qualitative Research in Education, 7(2), 197-237. https://hipatiapress.com/hpjournals/index.php/qre/article/view/3383 Şentürk, C. (2017). Science literacy in early childhood. Journal of Research & Method in Education, 7(1/III), 51-67. https://eric.ed.gov/?id=ED620265 Baş, G., Şentürk, C. & Ciğerci, F. M. (2017). Homework And Academic Achievement: A Meta-Analytic Review of Research. Issues in Educational Research, 27(1), 31-50. https://www.iier.org.au/iier27/bas.pdf
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Erbil, D. G., Yılmaz, E., Şentürk, C., Çevik, M., & Abdioğlu, C. (2022). Bir bilim kampının öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine ve bilim kavramına bakış açılarına etkisinin incelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 10(2), 321-352. https://doi.org/10.56423/fbod.1142666 Şentürk, C. (2020). Oyun temelli fen öğrenme yaşantılarının akademik başarıya, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 159-194. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/56322/616595 Şentürk, C. ve Ciğerci, F. M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin e-öğrenme stillerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 69-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ksusbd/issue/37007/336918 Şentürk C., & Sağnak, M. (2012). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışları ile okul iklimi arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (1), 29-47. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26138/275287 Baş, G., & Şentürk, C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık ve örgütsel güven algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17 (1), 29-62. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10329/126617
Ulusal Dergilerde Yayınlanan Diğer Makaleler
Şentürk. C. (2011). Eğitimde başarıya giden yolda öğrenme stilleri faktörü. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 164-165, 10-15. https://www.researchgate.net/publication/354551942 Şentürk. C. (2011). Eğitim yönetiminde etik liderlik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 142, 30-34. https://www.researchgate.net/publication/378144652 Şentürk. C. (2011). Toplam kalite yönetimi ışığında okullarda verimlilik kültürünün oluşturulması. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 141, 22-29. https://www.researchgate.net/publication/354552044 Şentürk. C. (2011). Eğitimde yeni bir paradigma: Evrensel okuryazarlık. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı 135, 10-14. https://www.researchgate.net/publication/354551830  Şentürk. C. (2009). Eğitimde yeniden yapılanma ve yapılandırmacılık. Eğitişim Online Dergi Sayı 23. https://www.researchgate.net/publication/354523118 Şentürk. C. (2009). Öğretmenlik mesleğinde etik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi Sayı 111, 25-29. https://www.researchgate.net/publication/367265410 Şentürk. C. (2009). Ödevlerin Öğrencilerin Çok Yönlü Gelişimine Etkisi, İlköğretmen Dergisi Sayı 25. https://www.researchgate.net/publication/354522798
Ulusal ve Uluslararası Sempozyum / Konferans / Kongre Bildirileri
Şentürk, C. (2023, June). Transformation in education in the 21st century. International 21st Century Educational Research Congress, 8-10 June 2023, Burdur.  https://www.researchgate.net/publication/372851976 Yağcı, A., & Şentürk, C. (2023, May). Adı: Investigation of teachers’ competencies in using Web 2.0 tools. Latin America 6th International Conference on Scientific Researches, 1-5 May 2023, Havana, Cuba. https://www.researchgate.net/publication/371167187 Şentürk, C., Karanarlık, H., Yıldız A., & Yağcı, A. (2023, May). Examining teachers’ views on the implementation of the teacher career ladder. Latin America 6th International Conference on Scientific Researches, 1-5 May 2023, Havana, Cuba. https://www.researchgate.net/publication/371090048 Şentürk, C., Küçükyavuz, G., Özyurt, Y., & Yavuz, R. (2023, April). Investigation of teachers’ opinions on skill-based questions. 8. International Paris Congress on Social Sciences & Humanities, 1-3 April 2023, Paris, France. https://www.researchgate.net/publication/370142764 Şentürk, C. (2022, June). Causes of school dropout and proposed solutions according to teachers’ opinions. International Conference on Modern Education Studies, 25-26 June 2022, Konya. https://www.researchgate.net/publication/361770473 Erbil, D. G., Yılmaz, E., Şentürk, C., Çevik, M., & Abdioğlu, C. (2022, January ). Evaluation of the project “Come let us meet and make science and mathematics fun – 2” for 8th grade students. IV. International New York Academic Research Congress, 15-16 January 2022. https://www.researchgate.net/publication/358405350 Şentürk, C., & Baş, G. (2021). Teachers’ perceptions of educational beliefs and curriculum changes: A relational study. 8th International Congress on Curriculum and Instruction Curriculum Studies in Life Long Learning (ICCI-EPOK), 25-27 March 2021, Burdur. https://www.researchgate.net/publication/378197431 Şentürk, C., & Baş, G. (2019). Classroom assessment beliefs of teachers: A scale validity and reliability study. 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), 9-12 October 2019, Ankara. https://www.researchgate.net/publication/337707487 Baş, G., & Şentürk, C. (2019). Teachers’ perceptions about teaching approaches and classroom management: A relational research. 7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), 9-12 October 2019, Ankara. https://www.researchgate.net/publication/337707295 Şentürk, C. & Zeybek, G. (2018). Öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışları ve pedagojik yeterlik algıları: İlişkisel bir araştırma. ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran-1 Temmuz 2018, İstanbul. https://www.researchgate.net/publication/326088491 Zeybek, G., & Şentürk, C. (2018). Vermunt öğrenme stili modeline göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. ERPA International Congresses on Education, 28 Haziran-1 Temmuz 2018, İstanbul. https://www.researchgate.net/publication/326088650 Baş, G., & Şentürk, C. (2018). Öğretmenlerin sesi: Program geliştirme sürecine öğretmen katılımı. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27-30 Nisan 2018, Nevşehir. https://www.researchgate.net/publication/333248090 Baş, G., & Şentürk, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı kavramına yönelik algıları: Bir metafor analizi çalışması. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 27-30 Nisan 2018, Nevşehir. https://www.researchgate.net/publication/333248237 Şentürk, C., & Baş, G. (2018). Öğretmenlerde öğretme-öğrenme anlayışları ve etkili yaşam boyu öğrenme: Değişim eğilimlerinin aracı rolü. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18-22 Nisan 2018, Antalya. https://www.researchgate.net/publication/324703968 Şentürk, C., & Baş, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilkokul matematik öğretim programına ilişkin görüşleri. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18-22 Nisan 2018, Antalya. https://www.researchgate.net/publication/324704085 Baş, G., & Şentürk, C. (2018). Öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) algıları: Devlet okullarında bir tarama araştırması. International Congress on Science and Education, 23-25 Mart 2018, Afyonkarahisar. https://www.researchgate.net/publication/324439327 Şentürk, C., & Baş, G. (2018). Öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışları ve güç paylaşımı düzeyleri: İlişkisel bir araştırma. International Congress on Science and Education, 23-25 Mart 2018, Afyonkarahisar. https://www.researchgate.net/publication/324439076 Şentürk, C. ve Ciğerci, F. M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin e-öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. II. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi, 9-11 Şubat 2018, Şanlıurfa. https://www.researchgate.net/publication/323254507 Ciğerci, F. M. ve Şentürk, C. (2018). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programına ilişkin görüşleri. II. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi, 9-11 Şubat 2018, Şanlıurfa. https://www.researchgate.net/publication/323254715 Baş, G. ve Şentürk, C. (2017). Öğretme-öğrenme anlayışları ve öğretim programına bağlılık: İlişkisel bir araştırma. I. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER), 3-5 Kasım 2017, Antalya. Şentürk, C. ve Baş, G. (2017). Investigation of middle school students’ attitudes towards STEM. International Conference on Science and Education (IConSE), 26-29 October 2017, Antalya. Şentürk, C., ve Ciğerci, F. M. (2017). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen fen bilimleri öğretim programlarına ilişkin görüşleri. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20-23 Nisan 2017, Antalya. Baş, G., ve Şentürk, C. (2017). Öğretme-öğrenme anlayışları ve özyeterlik: Öğretmen adayları üzerine bir araştırma. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20-23 Nisan 2017, Antalya. Ciğerci, F. M., Şentürk, C., & Aydoğmuş, M. (2017). The opinions of teacher candidates about teacher candidate training process (Bilecik/Turkey). International Conference on Modern Education Studies, 25-27 January 2017, Jeddah, Saudi Arabia. Baş, G., ve Şentürk, C. (2016). Eğitim felsefesi inançları ve eğitim programı tasarım yaklaşımları: İlişkisel bir araştırma. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27-30 Ekim 2016, Antalya. Baş, G., Şentürk, C., & Ciğerci, F. M. (2016). Fen bilgisi dersine yönelik tutum ile akademik başarı arasındaki ilişki. Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12-14 Ekim 2016, Bilecik. Baş, G., Ciğerci, F. M., ve Şentürk, C. (2016). Ev ödevinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 13-15 Ekim, Rize. Şentürk, C. (2015). Takvim yaşı olarak okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf eğitimine erken başlayan çocuklarda karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri. 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16-19 Nisan 2015, Niğde Üniversitesi, Niğde. Sağnak, M., & Şentürk, C. (2013). İşbirlikli liderlik ve yeniliği destekleyen iklim: öğretmenler arası işbirlikli ilişkinin aracılık etkisi. 8. Eğitim Yönetimi Kongresi, Marmara Üniversitesi 7-9 Kasım 2013 İstanbul.
Editörlük/Hakemlik Görevleri
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi [Hakem] Current Psychology [Hakem] Electronic Journal of Education Sciences [Hakem] Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi [Hakem] Harran Maarif Dergisi [Hakem] International Journal of Modern Education Studies [Hakem] Irish Educational Studies [Hakem] İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hakem] Journal of Education and Learning [Hakem] Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi [Hakem] Milli Eğitim Dergisi [Hakem] Research in Pedagogy [Hakem] Research on Education and Psychology [Hakem] Turkish Studies [Hakem] Türk Eğitim Bilimleri Dergisi [Hakem] Teaching and Teacher Education [Hakem] Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi [Hakem] Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Öğrenme Teknolojileri Dergisi [Hakem] Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi [Alan Editörü]
Google Atıf Sayıları     07.02.2024 tarihi itibarıyla Toplam atıf: 1522 h endeksi: 18 i10 endeksi: 32