Uluslararası Kong./Semp. Bildirileri
- Batır, Z., & Sadi, Ö. (2021). Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecini Değerlendirmeleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri (03-05.06.2021)
- Kağnıcı, A., & Sadi, Ö. (2019). Biyoloji öğrenme algısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. IV.Educational Sciences Congress (11.10.2019-13.10.2019/Konya, Turkey)
- Gülcü, M.,Sadi, Ö., & Kağnıcı, A. (2019).Ortaokul Öğrencilerin Karar Verme Durumlarının İncelenmesi. IV.Educational Sciences Congress (11.10.2019-13.10.2019/Konya, Turkey)
- Kağnıcı, A., & Sadi, Ö. (2019).Lise öğrencilerinin Biyoloji Öğrenme Anlayışları ile Başarı Hedef Yönelimleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. III. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi-UBEK (21.03.2019-24.03.2019/ Afyon, Türkiye).
- Kağnıcı, A., & Sadi, Ö. (2018). STEM Etkinliği Uygulaması: İnsan Fizyolojisi Örneği. II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (03.7.2018-05.7.2018/ Aksaray, Türkiye)
- Sadi, Ö., & Avar, Z. (2018). A study on high school students’ achievement emotions in biology. ICESLT (26.11.2018-30. 11.2018/ Budapest, Hungary).
- Dağyar, M., Sadi, Ö., Çevik M. (2018). Lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve öğrenme anlayışları: Yapısal Eşitlik Modellemesi. 5th International Multidisciplinary Studies Congress (02.11.2018-03.11.2018/Antalya, Türkiye)
- Avar, Z., & Sadi, Ö. (2017). Investigation Students’ Approaches to Learning through Gender and Grade Level. ICESLT (15.11.2017-1911.2017/ Athens, Greece).
- Sadi, Ö. (2017). Exploring the Relation between High School Students’ Cognitive learning strategies and Conceptions of learning. ICESLT ( 15.11.2017-1911.2017/ Athens, Greece).
- Avar, Z., & Sadi, Ö. (2017). Lise Öğrencilerinin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Algılarının İncelenmesi. ASEAD ( 21.10.207-23.10.2017/ Antalya, Turkey).
- Sadi Ö. (2016). The Investigation of the Relations between Students’ Conceptions of Learning Biology and Socio-Economic Status. KOP Local Universities Association Symposium (21-23 October 2016/ Karaman, Turkey)
- Teke, A., Şahin,İ., & Sadi, Ö (2016).The Investigation of the Relations’ Between Students’ Attitudes toward the Nature of Technology and Problematic Internet Usage. International Conference on Research in Education and Science (ICRES) (May 19-22, 2016 / Bodrum, Turkey)
- Yıldız, N., & Sadi, Ö. (2016). Alan Dışında Görev Yapan Sınıf Öğretmelerinin Özel Eğitim Alanında Karşılaştığı Güçlükler: Bir Durum Çalışması. III. ELMIS (TT and VES) Uluslararası Özel Eğitim Kongresi (12-15 Mayıs, Ereğli- Konya / Türkiye)
- Sadi Ö. (2015). Grade Level Differences in High School Students’ Self-Efficacy Beliefs and Conceptions of Learning in Biology. The international conference of the European Science Education Research Association-ESERA (31.8-4.9 2015, Helsinki, Finland) (poster presentation)
- Sadi, Ö., & Kula, F. (2015). Fen Bilimleri Eğitiminde Bir İçerik Analizi. 2.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER Congress 2015).(8-10 Haziran, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, sözlü bildiri)
- Sadi, Ö.,& Çevik, M. (2015). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımlarının Cinsiyet Faktörü Açısından İncelenmesi. 2.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER Congress 2015).(8-10 Haziran, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, poster bildiri)
- Sadi, Ö.,& Çevik, M. (2015). Investigating of Conceptions of Learning Biology with Respect to Gender, Grade Level and School Type. ERPA International Congresses on Education 2015. ( 4-7 June, Athens, Greece, oral presentation)
- Sadi, Ö. (2014). Students’ conceptions of learning biology as function of gender and grade level. 3rd World Conference on Educational and Instructional Studies- WCEIS. (06-08 November 2014, Antalya, Turkey, oral presentation)
- Sadi, Ö., Öztekin, C., Çakiroğlu, J., & Yalçin, H.(2014). Turkish high school students’ epistemological beliefs considering gender, grade level and SES. The ICEEPSY International Conference on Education & Educational Psychology (22-25 October 2014, Kyrenia – Cyprus) (poster presentation).
- Sadi, Ö.(2014). High school students’ conceptions of learning science in Turkey. VI. International Congress of Educational Research (5-8 June, Hacettepe University, Ankara, Turkey) (poster presentation).
- Sadi, Ö.(2014). Relationships between university students’ self regulation strategies (managing time and study environment, cognitive and metacognitive strategies) in biochemistry and gender. 3rd International Congress of Molecular Biology and Biotechnology (2-6 June, Saraybosna, Bosna Hersek) (poster presentation)
- Sadi, Ö, Cakiroğlu J (2012) Relation of Cognitive Variables with Students’ Human Circulatory System Achievement in Traditional and Learning Cycle Classrooms. 4th World Conference on Educational Sciences ( 02-05 Şubat, 2012, Barselona, İspanya) (oral presentation)
- Sadi,Ö., & Uyar M (2012) Relationship Between Cognitive Strategies, Metacognıtıve Self-Regulation and Biology Achievement. The Fourth International Congress Of Educational Research “Education For Active Ageing And Active Citizenship” (EAB, 4-7 May, 2012, İstanbul, Turkey) (oral presentation)
- Yıldız. M., Sadi. Ö, & Gökçe, Y. (2012) 2011-2012 Öğretim Döneminde İlk Defa Uygulanan 12. Sınıf Fizik Dersi Müfredatına Bakışı. 29th International Physics Congress (5-8 Eylül 2012, Bodrum, Türkiye)
- Uyar, M.,& Sadi, Ö. (2012). Relationship between self-efficacy, cognitive self-regulated learning strategies and biology achievement: A path model. 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (October 25-28, 2012, Brussels, Belgıum.WCLTA-2012)
- Sadi, Ö. & Çakiroğlu, J. (2011) Relation of Motivational Variables with Students’ Human Circulatory System Achievement in Traditional and Learning Cycle Classrooms. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE, 27-29 Nisan 2011, Antalya, Türkiye) (oral presentation)
- Sadi Ö, & Çakiroğlu, J. (2011) PromotingStudents’ Human Circulatory System Achievement by 5E Learning Cycle Instruction. The biannual conference of the European Science Education Research Association-ESERA (5-9 Eylül 2011, Lyon, Fransa) (oral presentation)
- Yıldız, M.,& Sadi, Ö. (2011). Karaman İlinde Fizik Öğretmenlerinin Yeni Ortaöğretim Fizik Dersi Müfredatına Bakışı. 28th International Physics Congress ( 6-9 Eylül 2011, Bodrum, Türkiye)